2 Şubat 2012 Perşembe

Tübitak Yayınlarından Hayvanları Bulma Konusunda 3 Farklı Kitap

Bence bu üç Tübitak yayını her çocuğun kütüphanesinde bulunmalı.


Tübitak yayınları, 3-6 yaş çocukları  için Denizdeki 1001 Şeyi Bulun isimli kitabı yayınlamış.
Çocuklar capcanlı resimlerle dolu bu kitabın sayfaları arasında çeşitli hayvanların ve nesnelerin peşinden giderken hem bulmaca çözmenin zevkini tadacak hem de sayı sayma becerilerini geliştirecekler.



Uçanbalıktan sümsükkuşuna 1001 şeyi ararken hayatın ayrılmaz bir parçası olan denizin hem üstünü hem de altını tanıyacaklar.


Tübitak Yayınlarının yine 3-6 yaş arası çocuklar için yayınladığı kitaplardan biri de 1001 Minik Hayvanı Bulun.


Okulöncesi çocuklarının dikkatlerini toplamalarını sağlamak ve onlara basit aritmetik bilgileri aktarmak amacıyla tasarlanan  bu kitap, anne babaların çocuklarının gelişimine katkıda bulunmalarını sağlayacak.
Çocuklar capcanlı resimlerle dolu bu kitabın sayfaları arasında çeşitli hayvanların peşinden giderken hem bulmaca çözmenin zevkini tadacak hem de sayı sayma becerilerini geliştirecekler.


Yeraltındaki danaburnundan sebze bahçesindeki arşınlayıcı tırtıla 1001 minik hayvanı ararken dünyanın dört bir yanındaki farklı yaşam alanlarını tanıyacaklar.
Yine Tübitak Yayınlarından başka bir kitap: 1001 Hayvanı Bulun.


Çocuklar capcanlı resimlerle dolu bu kitabın sayfaları arasında çeşitli hayvanların peşinden giderken hem bulmaca çözmenin zevkini tadacak hem  de sayı sayma becerilerini geliştirecekler.
Bahçedeki yavru kediden yağmur ormanındaki armadilloya 1001 hayvanı ararken dünyanın dört bir yanındaki farklı yaşam alanlarını tanıyacaklar.

Eğitimlerinin ilk aşamasındaki çocuklar ve tabii anne babalar için...
 

Kitaplar 34 sayfa ve hem çocuklara hem de yetişkinlere hitap ediyor. Ben bile yeni hayvan isimleri öğrendim desem yalan olmaz.
Biz genelde bu kitaplara bakarken şöyle bir yol izliyoruz. Sayfanın yanında verilmiş hayvanın ismini ben okuyorum ve resimde kaç tane olduğunu ve kaç tane bulmamız gerektiğini söylüyorum. İlk hayvanı kızım buluyor, tek tek sayıyor. Sonra ikinci hayvana geçiyoruz, onu da ben buluyorum ve parmağımla tek tek gösterek sayıyorum.
Şimdilik bu şekilde yapmaktan hoşlanıyoruz.
Bazen ben mutfakta iş yaparken, kızım kendine kendine oyun oynuyor. Neden bilmem ama genelde öğretmen oluyor ve bu kitaplardan birini açıyor. Tabii ki karşısında hayali öğrencileri. Onları isimlerini söyleyerek (sınıftaki arkadaşlarının isimleri) çağırıyor ve parmağıyla gösterdiği hayvanı bulmasını istiyor. Nedense öğrencileri de pek bir başarısız, hep bulamıyorlar, hep bulamıyorlar ve öğretmenlerinden azar işitiyorlarJ
Sizler şimdiye kadar hangi Tübitak yayınlarını çocuğunuza aldınız ve beğendiniz. Yorum kısmına kitabın ismini ve konusunu kısaca yazarsanız diğer blog okuyucuları da fikir sahibi olabilirler.

 



1 yorum:

  1. sadece bu 3 kitap değil ben bir anasınıfı öğretmeni olarak tübitak yayınlarının bir çok kitabını kullanıyorum sınıfımda herkese de tavsiye ederim

    YanıtlaSil

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...