14 Şubat 2012 Salı

Her Çocuğun Kitaplığında Dora Olmalı

Cumartesi ve Pazar sabahları saat 08.00‘de CNBC’e’de muhakkak Dora’yı seyrediyoruz.

Dora hem eğitici ve öğretici hem de eğlendirici. Filmlerde hep güzel davranışlar sergiliyor, ilk zamanlar özellikle ben de seyrediyordum ki aralarda mesajlar verebileyim diye.

Ben “Bak görüyor musun, Dora arkadaşına nasıl yardımcı oluyor, ne kadar akıllı” gibi Dora şöyle, Dora böyle diye dillendirdikçe bizim kız güzel bir davranışta bulunduğunda “Anne, Dora da böyle yapıyor değil mi” diyordu.

Kızım geçen sene Dora’yı seyrederken etkinliklerine pek katılmıyordu. Son birkaç aydır filmde Dora ne söylerse yapıyor, eller ayaklar çalışıyor, kelimeler tekrar ediliyor, sorulara cevap veriliyor.

Oku Oku’dan kitap alırken geçen sene Dora’nın da birkaç kitabını almıştık. Hepsini çok beğendik hem içerik olarak hem de görsel olarak.

Kitaplar da filmleri gibi eğitici ve düşündürücü. Bence her çocuğun kitaplığında birkaç Dora kitabı bulunmalı.

Dora’nın Görgü Kuralları
Güzel Çiçekler
Bizim Takım Çok Yaşa
Dora Pikniğe gidiyor
Dora’nın Kayıp Ayakkabıları
İyi Geceler Dora
Dora Çevre Gününü Kutluyor
Kaşif Dora
Dora Doktora Gidiyor
Dora Abla Oluyor

Bence en güzeli Dora’nın Görgü Kuralları. Çocuğunuz görgü kuralları  hakkında yeni şeyler öğrenebilir ve öğrediklerini günlük hayata uygulayabilir.

Bu arada Dora bitince Diego başlıyor. Vakit varsa muhakkak o da seyredilmeli.

5 yorum:

  1. evet dora eğitici bir de dora nın erkek versiyonu var diyego o da çok eğitici tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diego da CNBC-e de ctesi ve pazar günleri 10.00'da başlıyor, eğer evdeysek kızımın onu da seyretmesine izin veriyorum. Sizin de dediğiniz gibi sanırım Diego'yu erkek çocuklar daha çok seyrediyor.

      Sil
  2. Ben de Dora'yı geçenlerde öğrendim. Filmini görmedim henüz, ama tiyatrosuna gittik oğlumla. Mutlaka tavsiye ederim, olur da yolu sizin o tarafa düşerse. 14 aylık oğlumun Dora'yı izlerkenki halini anlattım bloğumda merak ederseniz;

    http://www.gezginanne.com/2012/09/alazn-ilk-tiyatro-oyunu.html

    Oyunda Diego da vardı, hatta verdikleri tepkilere bakınca sanırım çocuklar onu daha çok seviyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh keşke buralara da gelse de gitsek Dora'nın oyununa, yazınızı da okudum, anladığım kadarıyla Alaz artık daha sık gidebilir tiyatrolara:)

      Sil
    2. Evet kesinlikle sık sık götüreceğim oyunlara. Genelde 2-3 yaş sınırı oluyordu tiyatro ve gösterilerde, ama bana cesaret geldi oyundaki halini görünce. Umarım sizin karşınızı da güzel oyunlar çıkar çocuklar için.

      Sil

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...